[Online verzió]

[logó: Rolla Metal Zrt.] Rolla Metal Zrt.
H-2310 Szigetszentmiklós, Petőfi Sándor u. 137.
Telefon: (+36 24) 887-250
Fax: (+36 24) 887-251
rolla@rolla.hu
www.rolla.hu
[Fotó: BÚÉK]
ÚJÉVI KÖSZÖNTŐ 2019

Kedves Partnereink, Barátaink!

Egy jó hír, hogy sokan vagytok! Egy kevésbé, hogy személyesen nem tudok eljutni mindenkihez. Ennek ellenére nem szeretném elmulasztani, hogy jókívánságaimat és köszönetem átadjam. Ezért rendhagyó módon a világháló nyilvánosságát hívom segítségül.

Szinte minden évet úgy zárunk, hogy sok izgalmas dolog történt velünk és egy mozgalmas időszakot hagytunk hátra. Így volt ez 2018-ban is, azonban a mi esetünkben nyugodtan hozzátehetjük a „rendkívüli” jelzőt is.

Vállalatcsoportunk valamennyi tagja nagyon jól teljesített. Két üzletágban vagyunk jelen az építőipar piacán.

Az Ajtó-kapu üzletág területen a Novoferm Hungária Kft és a Westag Hungária Kft dolgozik. Mindkét cég a szokásos mértéket jelentősen meghaladó növekedést ért el. Az eredményhez gratulálok munkatársainknak és köszönetet mondok valamennyi partnerünknek, vevőnknek és beszállítónknak. Partnereinknek köszönöm bizalmukat, melyet az új évben az eddig megszokott magas színvonalú szervizzel, támogatással fogunk meghálálni.

A Homlokzat üzletág területen a Rolla Metal Zrt (korábbi nevén Rolla Invest Zrt) és a Rolla Art Kft is kiemelkedő teljesítményt ért el. Az újkori magyar történelem legnagyobb épületének a homlokzatát készíthettük el. Sajnálatos módon azonban megrendelőnkkel, a Market Építő Zrt-vel jogvitába keveredtünk. A vállalásunkat 96%-ban teljesítettük, melyről megrendelőnk teljesítésigazolást adott ki, számláinkat befogadta, ill. a legyártott anyagokat megvásárolta, viszont a 2018-as számláinkat már nem fizette meg. Ezzel ellehetetlenítette további teljesítésünket, ezért a PTK vonatkozó paragrafusára hivatkozva kénytelenek voltunk felmondani a szerződést. Az így kialakult helyzet megoldhatatlannak látszó likviditási zavart okozott cégünknek, mely a létünket is veszélyeztette.

A krízis kezelésére három fontos dolgot kellett tennünk:

  • megszüntetni a likviditási zavart,
  • rendezni a jogvitát,
  • korrekt tájékoztatást adni a piaci szereplők részére.

Likviditás rendezése

Ehhez első lépésként a két üzletág szervezeti szétválasztására volt szükség annak érdekében, hogy az Ajtó üzletág teljesen függetlenedjen a Homlokzat üzletágtól. Ezt a szervezeti átalakítást 2018 november végére elvégeztük.

A második lépés szakmai befektető bevonása annak érdekében, hogy likviditásunk helyre álljon. A Novoferm GmbH multinacionális céggel húsz éve dolgozunk együtt. Együttműködésünk mindvégig felhőtlen volt és feltétlen bizalom alakult ki cégeink között. Partnerünket tájékoztattuk a kialakult helyzetről, aki halogatás nélkül mellénk állt ebben az építkezésben. Az ezzel kapcsolatos valamennyi tranzakciót 2018 decemberére befejeztük. Ennek eredményeként valamennyi bankhitelünket visszafizettük, valamint valamennyi szállító kapcsolatunkat rendeztük.

Mindezt két mondatban írtam le, de e mögött egy heroikus teljesítmény áll. Ehhez a fantasztikus teljesítményhez ezúton szeretném köszönetemet kifejezni a folyamatokban résztvevő partnereinknek, de mindenek előtt a Novoferm GmbH-nak, aki megmutatta, hogy az igazi partnerkapcsolat az, amely a nehéz időkben is kiállja a próbát.

Jogvita

Keresetünket 2018 szeptemberében benyújtottuk a bíróságnak. Bízunk a független magyar bíróságban és egy igazságos ítéletben.

Piaci szereplők tájékoztatása

Jogvitánk a Market Zrt-vel nagy visszhangot keltett a szakmai körökben, sőt, még azon túlmenően is. A pesszimista vélemények cégünk végét vélelmezték, barátaink, lojális partnereink szorítottak értünk. Megbízható információ híján a piaci szereplők az innen-onnan kapott információk alapján próbáltak értékítéletet felállítani. Az információhiány bizonytalanságot is keltett partnereink körében a tekintetben, hogy képesek leszünk-e vállalásaink teljesítésére.

Ezúton szeretnék valamennyi partnerünket tájékoztatni, hogy a kialakult krízist kezeltük és a krízis előtti helyzetünkhöz képest is erősebb pozícióban tudjuk munkánkat folytatni. Számíthattok ránk! Büszkék vagyunk arra, hogy 35 éves működésünk alatt egyszer sem kellett pereskednünk, soha egyetlen partnerünket (legyen az vevő, szállító, szolgáltató, munkatárs) nem hagytunk cserben, nem károsítottunk meg!

Cégünk 35 éve van jelen a piacon. Több nehéz helyzetet kellett már kezelnünk. Ezek arra tanítottak engem, hogy minden nehézséget azért kapunk, hogy fejlődjünk. Nem ijedhetünk meg, nem futhatunk el azok elől, meg kell oldjuk azokat, hogy megerősödve folytassuk azt, amit elkezdtünk!

Ezekkel a gondolatokkal kívánok számotokra sikerekben gazdag, boldog új évet!

Szántó Lajos


Szigetszentmiklós, 2019.01.08

Rolla Metal Zrt.
H-2310 Szigetszentmiklós, Petőfi Sándor u. 137.
Telefon: (+36 24) 887-250
Fax: (+36 24) 887-251
rolla@rolla.hu
www.rolla.hu
[logó: Rolla Metal Zrt.]

Leiratkozás

Ezt a hírlevelet a Rolla Metal Zrt. üzleti partnereinek küldjük ki, a gazdasági
reklámtevékenység feltételeiről kiadott új, 2008. XLVIII. TV elektronikus hírlevél küldésére
vonatkozó szabály előírásainak megfelelve.
A Rolla Metal Zrt. adatkezelési nyilvántartási azonosítója: NAIH-60723/2012.

Amennyiben a továbbiakban nem szeretné, hogy aktuális hírlevelünket e-mail formájában
eljuttassuk Önnek, kérjük kattintson az alábbi linkre: www.rolla.hu/hirlevelek

Ezt a hírlevelet a(z) <%=[Email]%> e-mail címre postáztuk - kérjük, a leiratkozáshoz is ezt a címet használja.